Ústní projev v cizím jazyce a využití nových technologií
Na tomto weblogu jsem se již několikrát zmínila o využití nových technologií (e-maily, chaty, diskuzní fóra, chaty a weblogy) pro zlepšení písemného projevu žáků v cizím jazyce. Dnes bych se chtěla pozastavit nad nástroji, které umožňují, aby se žáci procvičovali v ústním projevu a v porozumění slyšenému.
Mnoho učitelů cizích jazyků se již setkalo s počítačovými aktivitami na procvičení a zlepšení výslovnosti či poslechu. V kontextu mezinárodních projektů spolupráce škol si však žáci díky technologiím, které zmíníme, mohou opravdu na dálku popovídat se svými vrstevníky.
V poslední době se např. velmi rozšířilo telefonování přes Internet, a to především s využitím nástroje Skype. Tento nástroj se neustále zdokonaluje a nabízí např. možnost telefonování s více účastníky zároveň či možnost videokonference. Ve třídě, která je vybavená interaktivní tabulí či projektorem, mohou videokonferenci sledovat všichni žáci najednou. Telefonování může navíc doprovázet i chat, kde si žáci mohou vysvětlit případné nejasnosti.
Další možností pro zlepšení ústního vyjadřování, především monologu, je podcasting, o němž jsem se na weblogu již také zmínila. Podcasting umožňuje realizovat nahrávky na profesionální úrovni a rozšiřovat je prostřednictvím internetu. Řada učitelů cizích jazyků tak se svými žáky provozuje amatérskou rádiovou stanici či dramaticky ztvárňuje různé příběhy.
0 Comments:
Okomentovat
<< Home